Fin ørred fra Hove p&t

Søndag kl. 0600 efter kun 5 timers søvn, blev turen mod Hove put and take indledt. Vejret bød i  dag på en middelvind omkring de 10m/s, med vindstød ala 15-17m/s. Dertil overskyet med både lidt sol og lidt regn.

Vel ankommet valgte vi i første omgang at fiske i ”børnesøen”, jeg ved ikke hvorfor den hedder børnesøen, efter at have spurgt hos ejeren, stod det klart at også voksne måtte fiske der. Børnesøen i Hove out and take, er ikke bare en lille dam, tværtimod  så er søen større end nogle af de andre p&T søer jeg kender. På dagen var ca. 1/3 stadig dækket af is, men resten af søen blev da fint gennemfisket. Børnesøen virker dog ikke så dyb, og det gav lidt problemer da vi hængte fast en del gange.

Efter et par timers fiskere uden held, besluttede vi at prøve kræfter med den store sø. Og jo tak den er stor, desværre er den også umulig at fiske i fra alle bredder. Det er dog tænkt læst ved at lave en kæmpe bro, som går næsten midt ud i søen. Det virker faktisk ret fedt.
Vi valgte dog at stille os lidt i læ, efter 2 timer med en kold vind i ansigtet, så trængte vi til noget varme.

Jeg forsatte med mit rig, som bestod af bombarda, efterfulgt af 2,5m flour carbon, og afsluttet med en str. 14 trekrog ”smurt” ind i Rainbow garlic powerbait.
I første kast fik jeg en ordentlig omgang line kludder, hvis ikke man bliver godt til at fiske, så bliver man da i det mindste god til at løse knuder J . Efter at have løst knuden startede jeg på at spinde ind, hastigheden er ca. 1 omgang i sekundet. Ca. halvvejs mærkede jeg et hug, jeg slap straks linen for at give fisken tid ti lat fordøje powerbaiten. Efter ca. 20 sekunder strammede jeg linen op for at mærke om der var noget, men nej… Jeg forsatte indspinningen og efter 10-15 omgange på hjulet var der hug igen. Igen slap jeg, og ventede. Jeg strammede op, og var lidt i tvivl, så jeg valgte at spinde lidt hurtige, og mærkede straks at fisken var på. Desværre var der ikke meget fight i den, og efter en kort indspinning, landende jeg er fin regnbueørred på 1,1kg.
Yderligere 3½ time gik, hvorunder fiskeri mange forskellige steder i søen blev prøvet. Det blev dog ikke til mere for os, og dem vi faldt i snak med undervejs havde heller ikke det store held.

Hove put and take er en stor sø, og den står bag nogle imponerende fangster. Vejret og meget andet så sikkert spillet ind i dag, så tøv ikke med at tage af sted, Jeg skal i hvert fald nok komme tilbage. De første 2 billeder af sø, er fra børnesøen, og det sidste er fra den store sø.