Lang dag på Øresund

Hele 14 dage skulle der gå mellem fisketurene denne gang, det er godt nok længe siden det er sket 🙂
Projekter på huset, date med konen, og lidt andre sjove ting, har desværre taget al min tid.
Søndag var dog afsat til en heldagstur på sundet sammen med Grumpy. Med afgang fra havnen kl. 8:00, og hjemkomst kl. 18:00, så var det i sandhed en lang dag. Og dog, for tiden fløj afsted, og “zap” så var det ved at være mørkt.
Vi startede med et stop på vej mod Nordvest Revet, her blev det hurtigt til masser sild, og en enkelt torsk under mål.
Fremme ved revet, blev det igen til masser af sild, og tiltrods for at ingen af os i starten ønskede at hjemtage nogle, beslutte Grumpy sig dog for at ville have lidt. Så de største røg pænt i spanden, og jo, det er muligt at fange store sild i sundet nu.
Trods timers fiskeri, blev det aldrig til at andet end sild, sild og atter sild, derfor besluttede vi os for at sejle mod Kobberværket, og fiske flade. Ved Kobberværket var der ingen flade, så vi sejlede videre til Disken, velvidende at den jo har været udsat for en voldsom gang sandsugning. Eldoradoet af flade som vi havde drømt om udeblev da også, og trods nogle timers fiskeri blev der kun fanget 12 flade over mål. Alle var dog rigtig pæne, og flertallet var rødspætter i 3-500 g. klassen. Under fiskeriet efter flade, fik jeg også hentet er par torsk, og en fjæsing op, som dog alle blev udsat.
På vej hjem fra Disken gjorde vi et par stop ud for kysten, og det gav også et par flade. Det var lidt sjovt at se at der også var flade der.
Efter 10 timer på sundet, kunne vi tælle fangsterne op til at være 12 flade, og 6,7 kg. sild.
Vejret artede sig nogenlunde, vi startede ud med regn som hurtigt forsvandt, men måtte dog meget af dagen kæmpe med en god vind, og store bølger, som fik båden til at gynge pænt.