Tvillinger i Simons put and take

Blæst blæst og mere blæst, sådan kan man vist bedst beskrive vejret de sidste par dage. Alligevel måtte jeg ud og stille mine abstinenser efter en fiske pause på grund julefrokost, og ferie.
Fredag tog jeg et lille smut i Simons put and take, som dog ikke er kastede noget af sig. Denne dag var vinden også i drille hjørnet hvilket gjorde fiskeriet noget besværligt.
Søndag var egentligt planlagt til at være en tur på havet, men middelvind på 10 m/s, og vindstød på 17 m/s er ikke en god kombination for en tur i en 17 fods båd.
I stedet valgte Grumpy og jeg at tage et smut i Simons igen. Grumpy har de sidte par uger haft nogle rigtig gode ture til søen, med op mod 7 fisk på land på en enkelt tur. I øvrigt flere på jig monteret som jeg gjorde ved min rekord fisk i Store Rosenbusk.
I dag startede vi i ly af mørket igen ud med jig, det er noget nemmere at styre end powerbait, når man ikke helt kan se hvad man laver. De første timer mærkede vi ingenting, men pludselig fik Grumpy et godt hug (selvfølgelig på det spot jeg lige var gået fra), det viste sig at være en lille fin ørred lige over kiloet. Lidt senere fik Grumpy igen et hug, men denne gang lykkedes det ikke at få fisken med ind. Vi skiftede derefter over til powerbait, både med og uden bly, og jeg prøvede også at bundmede en periode, alt sammen for mit vedkommende uden noget resultat.
Grumpy derimod skulle da fange yderligere en fisk omkring kiloet, før jeg mærkede noget som helst. Heldigvis for mig fik jeg da endelig et hug. En godt blandet klump powerbait i grøn og sort, formet som en lille haletudse, gav et godt hug som straks tog line. Fisken fightede som en gal, og satte sig flere gange i nogle siv. På et tidspunkt var jeg faktisk sikker på at fisken var væk, men efter en vildt fight kunne jeg lande en flot ørred lige over 2 kilo.
Det hjalp noget på humøret som efter 4,5 time uden fisk, og med
en stiv kuling i ryggen var noget stille.
På det tidspunkt begyndte vi at tale om at rykke til et andet sted i søen, men da jeg lige havde sat ny bait på udsatte vi det lidt. Det viste sig at være en god beslutning for mig, for efter godt 20 minutter var det hug igen. Denne gang var det meget forsigtigt, så forsigtigt at jeg slet ikke var sikker, og da jeg gav line tog vinden linen, så det var helt umuligt at vide om der var fisk eller ej. I håbet om fisk strammede jeg den meget line op igen, og yes der var fisk. Endnu til flot ørred lige over de 2 kilo kom på land, og  tjek lige billedet og se hvor yderligt den var kroget.
Med godt en time tilbage før det igen blev mørkt besluttede vi at  prøve lykken andre steder i søen, det kastede dog ikke fisk af sig, så efter godt 8 timer på en voldsomt blæsende søndag i december, pakkede vi sammen og søgte hjemad.
Status blev at Grumpy havde 5 hug, og fik 2 fisk på land, mens jeg havde 2 hug og fik 2 fisk på land.