En enkelt i Store Rosenbusk

Jeg må nok erkende, at jeg har nået den alder hvor det at sove længe i weekenden, var noget der skete engang. I hverfald var klokken trods skiftet til vintertid, kun 6 om morgenen søndag d. 26. oktober da jeg vågenede, super frisk, og med intet at tage mig til.
Så med tanken om at Store Rosenbusk Ørredfiskeri havde sat fisk ud i søen om fredagen, samtidig med at det havde sat prisen ned om lørdagen, ja så var beslutningen ikke så svær.
Så kl. 7.25 var jeg ude af døren, med madpakke, grej og hvad der ellers skal bruges for at få en hyggelig dag.
Denne dag var jeg i øvrigt helt alene afsted, det siger næsten sig selv når turen var så impulsiv. Der var nok næppe mange af min normale fiske buddies, der var blevet glade for at blive vækket kl. 6 søndag morgen.
Fremme ved søen omkring kl. 8, kunne jeg se at jeg bestemt ikke var den eneste der havde valgt at bruge en smuk efterårs morgen ved søen. En 5-7 stykker ud over mig havde fået samme idé. Det betød også at min ud sete plads allerede var taget, hvilket gav mig lidt hovedbrud et øjeblik.
Jeg fik dog udvalgt mig en godt sted (håbede jeg) , og fik hurtigt rigget et bombarda flåd, med efterfølgende sort powerbait på stangen.
Det holdt sindsygt hårdt at få fanget noget, jeg har hørt de samme historier fra mange andre her i efteråret. Normalt er efteråret en super tid i put and take søerne, men i år er alt anderledes. Jeg havde dog håbet på lidt mere held, men tiltrods for min i hærdighed , med powerbait i forskellige farver, og jigs ligeså, ja så var bombardafiskeri ikke det der kunne lokke fisk på krogen.
Fisk var der dog, jeg kunne se flere stimer, og jeg så da også en enkelt som bed på hos anden.
Efter godt tre timers fiskeri, bestemte jeg mig for at prøve en tasmanian devil. Jeg har læst flere steder at denne er u-undværlig i grejboksen, så den måtte jeg prøve.
Efter anden kast var der bud efter den, jeg så hele hugget, da jeg havde bestemt mig for at se hvordan blinket svømmede. Det var en super fred oplevelse, at stå at se fisken komme susende, og i fuld fart gabe over hele blinket. Derefter kom fighten, hvor fisken bare susede afsted, og bestemt ikke ville op.  Heldigvis vandt jeg, og kunne dermed glæde mig over en super flot regnbueørred på 1,8 kg.
Mere blev det så heller ikke til, så efter yderligere godt 3 timers fiskeri pakkede jeg sammen, og drog hjemad.
På en smuk efterårs søndag i oktober, så endte alting alligevel godt trods det at være stået op kl. 6 om morgenen.