Tag-arkiv: powerbait

Stille dag i Simons

I mangel på rolig vind blev det søndag til en tur til Simons Put and Take. 
Grumpy og jeg startede ud klokken 7.30 ved søen, det var lige mørkt nok til at kunne se hvad vi foretog os, men vi fik dog hver især rigget til med bombarda og powerbait.
Det er ikke meget jeg har været i putten her til vinter, men Grumpy har været en hyppig gæst. Han har haft nogle okay ture, men kunne også berette at vinterfiskeriet bestemt ikke er det nemmeste.
I dag var vinden rimelig hård, og det gav lidt udfordringer i forhold til fiskepladser idet det lyn hurtigt blev super koldt.
Det forhindrede os dog ikke i at prøve hele vejen rundt om søen i jagten på lidt fangster. Denne dag var det dog fuldstændig ligegyldigt hvad vi prøvede, så efter at have prøvet flydende/synkende bombarde, og mere end 15 forskellige slags powerbait i alverdens kombinationer, kunne vi gøre 5,5 times fiskeri op til ét hug og nul fisk.
Men det var nu hyggeligt, og med det rigtige tøj på så betød vejret ikke så meget.

 

Eftermiddags tur til busken

Med et nærtstående jobskrifte havde jeg en del afspadsering jeg skulle af med, og nogle af de timer blev brugt onsdag, hvor jeg tog en eftermiddags tur til Store Rosenbusk put and take.
Ved ankomsten kunne jeg tælle godt 10 andre fiskere, så der var bestemt plads til mig også.
Efter at have skrevet fiskekort gik jeg mod dagens ønskede spot som desværre var optaget, og jeg må godt skrive desværre, for det var altså der fiskene var. En pæn stime stod tæt ved overfladen, men som så mange gange før så var de ikke specielt interesseret i noget som helst, så måske var det godt nok at jeg måtte gå videre.
Jeg fandt i stedet et andet spot, hvor jeg godt lige kunne nå den samme stime fisk, men også en masse andre steder i søen.
Jeg startede ud med ren sort powerbait, og mærkede ingenting.
Jeg skiftede farver en små 5 gang i løbet af den første time, og da jeg nåede til en “gul” med hvidløg eller hvad man kan kalde den, så var der hug.
Hugget var så stille at  jeg var meget i tvivl, men er man usikker så er det bedre at vente. Jeg kiggede spændt ud på flådet, og i de først 10 sekunder skete der ingenting. Men endelig rykkede det sig lidt, meget stille blev det trukket 20 cm, og så igen en pause før det igen blev rykket 20 cm. Det skete nogle gange før fisken satte farten “lidt” op, og trak 5-7 m., der besluttede jeg mig for at give modhug og så startede fighten.
Fisken tog ikke lange udløb, men små bestemte udløb som hele tiden forhindrede jeg i at lande dem. Det stod på i et godt stykke tid hvor den også var oppe og hoppe et par gange, før fisken endelig måtte overgive sig. Efter en god fight lykkedes det dermed at lande en flot ørred på 3,70 kg, hvilket blåstemplede turen. Se i øvrigt på billedet hvor yderligt den er kroget.
Efter denne fangst kæmpede jeg videre med forskellige farver powerbait, men ved turens afslutning var det ikke blevet til mere.
Egentlig var jeg super godt tilfreds, mit mål med turen var en stille hygge tur, med lidt fisk på land. Det blev fint indfriet på en efterårsdag hvor alt var stille omkring søen, og vejret bestemt var i orden. Det er bare nogen gange dejligt at få nogle timer for sig selv.

Sjælland Open

Så er Sjælland Open slut, desværre uden finale deltagelse af hverken Grumpy eller mig.
Selv har jeg gjort 3 forsøg på at vinde en finaleplads, men fiskeriet har været forbandet svært.

Sidste forsøg var i Hove Put and Take den 8 oktober, som startede ud med at vi faktisk fik noget nær den plads vi gerne ville have. Desværre var det så pladsen som gav absolut nul fisk den dag. Som ved de andre to konkurrencer endte det i en nul tur, men med en efterfølgende  trøstepræmie i lodtrækningen blandt dem der ikke fangede fisk.

Selvom det har knebet med min fangster under Sjælland Open, så har hele arrangementet været super godt. At afholde 11 konkurrencer inden for 3 måneder, med mere en 400 deltagere kræver noget arbejde.
Der har været et massivt antal præmier, og som skrevet selv præmier til dem der ikke har fanget noget. Selv har jeg vundet et fastspolehjul, og 2 Powerbait kasketter.
Hovedpræmieren var hele 10.000, så der var virkelig noget at komme efter.
Hvad angår vejr, og fiskeri så er ingen herre over det, men der er blevet fanget rigtig mange fine fisk under konkurrencerne, desværre bare ikke af mig.
Nu må vi se om der kommer en 2017 udgave, det tror jeg nok jeg kunne overtales til at deltage i.