Øresund Rundt

I dag stod på den makreljagt igen, jeg må jo indrømme at jeg i år ikke har haft det store held med dem.
Med afgang fra Helsingør kl 5,30 startede vi ud ved Kronborg, og
her fik jeg hurtigt en fin makrel i 300g klassen. Efter en god halv times fiskeri uden yderligere fisk, søgte vi dog mod båsene for at prøve lykken.
Igen var der hurtigt bud efter min pirk, et fint eksemplar af en makrel leverede en fin fight som desværre endte med at jeg tabte den lige ved båden. Lazy Guy som var dagens med fisker, fik dog landet en fin 500g makrel. Med gode hug og fisk ombord, var troen på flere fisk bestemt til stede. Vi måtte dog efter en time konstatere at op ville de ikke, og med blot et par hornfisk på krogen søgte vi videre. Vi satte derfor kursen mod kobberværket med et par stop undervejs.
Også her var fiskene væk, og vi forsatte derfor mod Hven.
Nordvest Revet ved Hven plejer at være hjemsted for rigelige mængder af fisk, og der har faktisk været en del meldinger om ok fangster i ugen før. Derfor var tanken at her måtte der være fisk.
Fremme ved revet fik vi pirkene i vandet, og mærkede ingenting, dette tiltrods for at der var lidt at se på loddet. Efter lidt tid sagde jeg i sjov at vi var nogle dårlige fiskere som ikke engang kunne fejlkroge en tobis. Det ville Lazy Guy ikke høre på, og knap havde jeg sagt det før kan præsenterede mig for hele tre fejlkroge tobiser 🙂
Heldigvis for os fik vi da også landet et par torsk eller tre, som alle var over mål, men som faldt for vores egne mindstemål.
Efter at have søgt revet igennem sammen med en af turbådene fra Helsingør, sejlede vi tilbage til båsene for prøve igen, hvilket igen betød ingen fisk. Et langt historie kort: vi prøvede M4 bøjen både syd og nord, Kronborg, og flere andre spots i  det område, og alt i alt kun kastede en håndfuld småsild af sig, og en enkelt fed hornfisk.
På en lunken sommerdag som for det meste bød på solskin, men som også bød på lidt byger, måtte jeg igen konstatere at fiskeriet i det norlige Øresund er svært. Nu håber jeg snart at tiden er til noget aften fiskeri, og at dette bliver bedre 🙂